Wskazówki, które sprawią, że staniesz się świetnym liderem i menedżeremBycie menedżerem może być trudne. Każdy miewa dni, kiedy nie wie, co robić i wszystko go przytłacza. Bycie kierownikiem może być jeszcze trudniejsze, gdy nie jest się pewnym, jak sobie ze wszystkim poradzić. Musisz mieć pewność, że wszyscy dobrze ze sobą współpracują i że dajesz wszystkim wsparcie, którego potrzebują, aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Jeśli chcesz zostać lepszym menedżerem, przeczytaj dalej, aby poznać kilka wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces.

Od razu ustal jasne oczekiwania

Kiedy po raz pierwszy zaczynasz kierować ludźmi, musisz od razu określić oczekiwania. Ważne jest, aby upewnić się, że wszyscy rozumieją, czego się od nich oczekuje, zwłaszcza jeśli wiele osób jest nowych. Należy również upewnić się, że oczekiwania są przekazywane członkom zespołu, którzy mu podlegają lub są pod jego nadzorem. Należy również zaangażować wszystkich w ustalanie oczekiwań wobec klientów. Upewnij się, że wiesz, czego oczekują klienci, a następnie upewnij się, że Twój zespół wie, czego oni oczekują. Pozwoli to uniknąć frustracji po obu stronach.

Nie zarządzaj w skali mikro

Bycie dobrym menedżerem oznacza, że ma się władzę, ale to nie to samo, co mikrozarządzanie. Chociaż masz prawo podejmować decyzje i pilnować, aby wszystko zostało zrobione, musisz też wiedzieć, kiedy się wycofać. Należy również zadbać o to, aby pracownicy również uczestniczyli w podejmowaniu decyzji. Staraj się jak najczęściej włączać pracowników w podejmowanie decyzji, aby czuli, że mają pewną kontrolę nad firmą. Jeśli pracownicy nie będą brać udziału w podejmowaniu decyzji, prawdopodobnie poczują się bezsilni i sfrustrowani. Mogą też poczuć się urażeni, co znacznie utrudni Ci pracę.

Bądź na bieżąco z aktualnymi trendami

Jako menedżer musisz być na bieżąco z aktualnymi trendami, aby pomóc swoim pracownikom. Pracownicy często będą przekazywać Ci informacje o tym, co dzieje się w ich branży i u klientów. Jeśli pracownicy tego nie robią, znajdź kogoś, kto to robi - i każ mu przeglądać wszystkie aktualizacje i notatki, które otrzymujesz. Dzięki temu będziesz na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie.

Spraw, aby Twój zespół czuł się włączony

Każdy pracownik chce mieć poczucie, że jest częścią zespołu - i że jesteś po jego stronie. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest używanie języka integracyjnego. Może to oznaczać używanie słów takich jak "my", "nasz" i "nas" zamiast "ty" lub "oni".

Wzmocnij pozycję swojego zespołu

Jeśli chcesz, by pracownicy wykonywali swoją pracę jak najlepiej i z przyjemnością do niej przychodzili, musisz dać im odpowiednie uprawnienia. Oznacza to, że musisz zaufać swojemu zespołowi. Możesz zaufać swoim pracownikom, dając im prawo do podejmowania decyzji. Jeśli nie będą oni odpowiedzialni za podejmowane decyzje, nie będą mieli poczucia, że mogą coś zmienić. Pracownikom można również zaufać, dając im elastyczność. Zaufanie zaczyna się od nadania ludziom uprawnień decyzyjnych, dlatego pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest nadanie im uprawnień. Oznacza to, że należy dać ludziom możliwość podejmowania decyzji.

Dobry menedżer ma autorytet, jasno sprecyzowane oczekiwania i jest na bieżąco z aktualnymi trendami. Wspaniały menedżer ma potencjał, by być wspaniałym liderem i inspirować innych do robienia wspaniałych rzeczy.